A 2003-ban megjelent Call of Duty hatalmas sikereket ért el, több "Az Év Játéka" címet és díjat sepert be. Elképesztõ háborús hangulatával, hanghatásaival, 3 különbözõ kampányra épülõ játékmenetével azt hiszem, ez nem is csoda Az Infinity Ward elsõ játékával elérte azt, amit más fejlesztõ máig nem tud. Nem volt kérdéses a kiegészítõ érkezése sem. 2004-ben került a boltok polcaira a Grey Matter Studios szárnyai alatt fejlesztett United Offensive. Továbbfejlesztett Multiplayer-ével, és még monumentálisabb csatáival az utóbbi idõk legnagyszerûbb kiegészítõjévé vált háborús játékok terén. Majd pedig jött a 2005-ös év, és ezzel a Call of Duty 2.
Minimum gépigény:
A pályák is nagyobbak, élvezetesebbek és több úton végigjárhatók.
És amik SAJNOS nem: Akármennyire is hangulatos és élvezetes játék a Call of Duty 2, megvannak a hibái (bár nem sok). A szkriptek, és a még mindig elég lineáris játékmenet. Az ember teljesen jogosan érez késztetést, hogy újra és újra végigvigye, amivel nincs is gond az elsõ 2-3 alkalommal. De ezután a játékos már szinte kívülrõl tudja az ellenfelek helyét, és ez kicsit sokat ront a dolgon.
Másik, számomra kicsit negatívum a szovjet társaink elég bugyuta és már-már nevetésre késztetõ beszéde, amelyet már a CoD és a CoD: UO-nál is mindenki a pokolra kívánt. Sokkal élvezetesebb lenne meglátásom szerint, ha tényleg oroszul beszélnének az elvtársak, és angolul alatta lenne a felirat. Szerintem...
Fegyverek: Errõl nem szeretnék túl sok mindent mondani, hisz Fegyverleírás is készül más(ok) által, így inkább a fegyverekhez tartozó dolgokról mondok pár szót.
Mesterlövész puskánk használatakor már visszatarthatjuk lélegzetünket, s ezzel pontosabban és halálosabban tudunk lõni, Ehhez járul még egy hangeffekt is, amely tulajdonképpen a környezet hangjainak lehalkítása. Egyszerû, de megnyerõ és hangulatos.
Továbbra is adhatunk barackot fegyvereink tusával csúnya ellenségeink fejére. Ám ha rám hallgattok és a Shiftet használjátok puskatussal való ütésre, akkor a "Beragadó billentyûk" billentyûparancsát kikapcsoljátok, mivel az alapból a Shift 5-szöri lenyomása.
A Call of Duty 2-ben gránátjainkat már egy gomb lenyomásával eldobhatjuk. Füstgránátból is kapunk kezdéskor 4-et, ami nagyon hasznos olykor. Márcsak taktika és látvány szempontjából is.
Multiplayer: Röviden és tömören REMEK!! Aki már a Call of Duty 1-et is szerette multiban, akkor ezt is fogja..garantálom. Az új PATCH-ben már megtalálható a Punkbuster, aminek hiánya a játék megjelenésekor nagy felháborodást keltett tisztességesen játszó FAN-ok körében. Az akció folyamatos, sosem érzed, hogy unalmas lenne. A pályák is remekül vannak elkészítve, a lövésztõl az assault-os RAMBO-ig mindenki megtalálhatja rajtuk az ellenséghez vezetõ utat. FONTOS: a tiszta, értelmes és jó COD-os sosem szidja a másik anyját, fõleg úgy, hogy még be is írja játék közben. Szóval ezt kerüljétek, mert csak gond lesz belõle.